אבחון דידקטי

אבחון דידקטי

הליך באבחנה של לקויות למידה. האבחון מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום תורת ההוראה, ובו נבדקות יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה, זיכרון והתארגנות. מטרת האבחון היא לסייע באיתור הסיבות לכשלים לימודיים במטרה לבנות או לשפר תוכנית לימודים מותאמת על מנת לאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות. השימוש באבחון דידקטי נעשה כחלק מהערכת התפקוד באבחון ליקויי למידה - האבחון עוסק במיפוי קשייו וכשריו של הנבדק בתחומי הלמידה השונים. המיפוי נעשה תוך אפיון של מיומנויות למידה בסיסיות, ובכללן: קריאה וכתיבה, הבעה בכתב ובעל פה וחשבון. האבחון מתאר גם את הפן ההתנהגותי, מזהה את אסטרטגיות הלמידה הקיימות ובודק את היעילות שלהן.

קרא עוד
טיפול רגשי בטבע הפתוח -  מבוגרים 25+

טיפול רגשי בטבע הפתוח - מבוגרים 25+

יש רגעים שבהם הנפש מבקשת לעצור – לנשום, להרגיש, להיזכר. המפגשים מתקיימים בשדה פתוח, בין שמיים ואדמה, ברוח משתנה של עונות השנה. זהו מרחב טיפולי ייחודי, עדין ודיסקרטי – המשלב מיינדפולנס, אניאגרם, גוף ותנועה, פסיכולוגיה רגשית ועבודת שורש עם הסביבה. השיח נרקם מתוך הקשבה. אין דרישה. אין הצפה. יש הליכה איטית אל עבר אמת פנימית, בקצב שהלב מסכים לו. “המפגש עם הטבע אינו רק נוף מלווה – אלא כוח מחזיר חיים. כשהגוף והנפש שבים לנשום באוויר הפתוח, נתרקם חיבור מחודש בין האדם, הסביבה והחיים שבו.” (גרין, 2025, מתוך שיח בשדה: מודל ראשוני לטיפול קהילתי מבוסס-טבע לחיזוק חוסן, קיימות ובריאות גוף-נפש)